AMATUCCI, M. A natureza do juízo de Moore: um Zurück zu Kant inglês? Synesis (on-line), v. 9, p. 125-140, 2017. Acesse

 

AMATUCCI, MARCOS. A crítica idealista de Russell à geometria kantiana. Problemata – Revista Internacional de Filosofia, v. 8, p. 42-53, 2017. Acesse

 

AURELIANO-SILVA, L.; STREHLAU, S.; STREHLAU, V. I. Please! Wrap this gift for me: the brand’s effect with different promotional frames. ICTACT Journal on Management Studies, v. 03, p. 452-456, 2017. Acesse

 

AURELIANO-SILVA, L.; STREHLAU, S.; STREHLAU, V. I. The Relationship between Brand Attachment and Consumers’ Emotional Well-Being. Journal of Relationship Marketing (on-line), v. 1, p. 1-16, 2017. Acesse

 

AVRICHIR, I.; BORINI, F. M. Management and Internationalisation of Latin America’s Firms. International Journal of Business and Emerging Markets, v. 9, p. 195-197, 2017. Acesse

 

BIANCHI, C. G. Inovação, compartilhamento e economia criativa na House of All. GVcasos – Revista Brasileira de Casos de Ensino em Administração, v. 7, p. 7, 2017.  Acesse

 

BIANCHI, C. G.; FIGUEIREDO, J. C. B. de. Characteristics of Brazilian scientific research on diffusion of innovations in business administration. RAI: Revista de Administração e Inovação, v. 14, p. 311-320, 2017.  Acesse

 

BIANCHI, C. G.; FIGUEIREDO, J. C. B. de. Construção de políticas para melhoria do processo de internacionalização da arquitetura no Brasil. Revista de Politicas Públicas da UFMA, v. 21, p. 178-198, 2017. Acesse

 

BIANCHI, C. G. ; GODOY, R. R. P. ; FIGUEIREDO, J.C.B. Determinantes da Mobilidade Acadêmica no Ensino Superior Internacional. Revista de Administração Educacional, v. 1, p. 04, 2017. Acesse

 

BORINI, F. M.; COSTA, Sidney. Inovação global em subsidiárias estrangeiras: o impacto da orientação empreendedora e das redes de empresas. BBR. Brazilian Business Review (English Edition. Online), 2016. Acesse

 

BULGARAO, R. M.; ROSSI, G. B.; LOCHER, R. The Entry Process of Higher Education Institutions in Brazil: The Case of Laureate International Universities. International Journal of Management Science and Business Administration, v. 3, p. 7-18, 2017. Acesse

 

CARVALHO, B.O.; OGASAVARA, M. H. A link between post-acquisition acculturation and project management maturity. Management Research (Armonk, N.Y.), v. 15, p. 83-102, 2017. Acesse

 

CHAVES, T. J.; ROCHA, T.V.; REUTHER, J.; GALHANONE, R. F. Social business in multinational corporations: an analysis of marketing practices. Internext (São Paulo), v. 12, n. 1, 2017 Acesse

 

CORDEIRO, M.B.; OGASAVARA, M. H.; MASIERO, G. The impact of within-country and within-firm factors on Japanese foreign subsidiary performance during economic crisis. Asia-Pacific Journal of Business Administration, 2017. Acesse

 

DIAS, I. R.; ROSSI, G. B. Redes estratégicas, ambiente institucional e desempenho esportivo. Revista da Gestão de Negócios do Esporte, v. 2, p. 203-221, 2017. Acesse

 

DIAS, I. R.; ROSSI, G. B. How far is World Champion to World Class? Institutional effects on a brazilian non profit sports organization. Brazilian Business Review (Portuguese Edition), 2017.  Acesse

 

FERNANDES, C. C.; OLIVEIRA JUNIOR, M. M.; SBRAGIA, R.; BORINI, F. M. Strategic assets in technology-based incubators in Brazil. European Journal of Innovation Management, v. 20, n. 1, p. 153-170, 2017.   Acesse

 

FERREIRA, M. A. P. V.; BORINI, F. M.; VICENTE, S.; ALMEIDA, M.I.R. The pre-acquisition process: The temporal hiatus between the announcement and completion in foreign acquisitions in Brazil. International Journal of Emerging Markets (Print), 2017.  Acesse

 

FERREIRA, M. A. S. P. V.; VICENTE, S.; BORINI, F. M.; ALMEIDA, M. I. Degree of equity ownership in cross-border acquisitions of Brazilian firms by multinationals: a strategic response to institutional distance. Revista de Administração (São Paulo), v. 52, n. 1, p. 59-69, 2017. Acesse

 

FIGUEIREDO, J.C.B. O Papel das Capacidades Absortivas nas Redes de Troca de Conhecimentos: Uma Abordagem Baseada em Agentes. Produção em Foco, v. 7, p. 1, 2017. Acesse

 

GONDIM, I. J. C. ; BORINI, F. M. ; CUNHA, J. A. C. . Tax burden on open innovation: the case of the automotive industry in Brazil. International Journal of Automotive Technology and Management (IJATM), Vol. 17, No. 3, 2017.  Acesse

 

IBA, J.B.; SPERS, E.E. A percepção das mães sobre a publicidade de alimentos infantis. Higiene Alimentar, v. 31, p. 30-31, 2017. Acesse

 

IBA, J.B.; SPERS, E.E. Publicidade infantil: uma análise de discurso. Higiene Alimentar, v. 31, p. 32-33, 2017. Acesse

 

IZUMI, P. K.; BURNIER, P. C.; OGASAVARA, M. H.; FIGUEIREDO, J. C. B. de. Attributes of Foreign Subsidiaries and the Location Strategy of Multinational Firms in Global Cities in Latin America. Latin America Business Review (Binghamton, N.Y.), 2017.  Acesse

 

LEAL, A.L.C A.; OGASAVARA, M. H.; MENEZES, R A.G. O Comércio Justo como Vantagem Competitiva no Processo de Internacionalização: Um Estudo de Caso da Justa Trama. Revista Interfaces – Saúde, Humanas e Tecnologia, v. 4, p. 158-174, 2017. Acesse

 

MASIERO, G.; OGASAVARA, M. H.; RISSO, M.L. Going global in groups: A relevant market entry strategy?. Review of International Business and Strategy, v. 27, p. 97-111, 2017. Acesse

 

MASIERO, G.; Ogasavara, M. H.; JUSSANI, A. C.; RISSO, M. L. The global value chain of electric vehicles: A review of the Japanese, South Korean and Brazilian cases.  Renewable and Sustainable Energy Reviews, v. 80, p. 290-296, 2017. Acesse

 

PEREIRA, R. M.; BORINI, F. M.; FISCHMANN, A. A. Estilo Cognitivo e as Dimensões do Processo de Estratégia em Micro e Pequenas Empresas. REGEPE, v. 6, p. 525-552, 2017.  Acesse

 

PINHEIRO, T. G. DE S.; BORINI, F. M.; PEREIRA, R. M. Internacionalização de empresas brasileiras para Angola: desafios e oportunidades. Alcance (UNIVALI) (CESSOU EM 2007), v. 24, p. 081-096, 2017. Acesse

 

RIBEIRO, F. C.; Oliveira Jr, M.M.; BORINI, F. M. Internationalisation of New Technology-Based Firms from Emerging Markets. International Journal of Technology Management, 2016. Acesse

 

RIGUETTI, M.L.; CANTONI, A D.; ROCHA, T.V. A autonomia do Marketing em subsidiárias estrangeiras no processo de transferência reversa de conhecimento de Marketing. FACEF PESQUISA, v. 20, p. 40-59-59, 2017. Acesse

 

ROSSETTO, D. E.; CARVALHO, F. C. A.; BERNARDES, R. C.; BORINI, F. M. Absorptive Capacity and Innovation: An Overview of International Scientific Production of Last Twenty-Five Years. International Journal of Innovation, v. 5, p. 97-113, 2017. Acesse

 

SAMPAIO, J. P.; ZONATTI, H. F.; MENDIVAL-ALVAREZ, F. J. S.; ROSSI, G. B.; BARUQUE-RAMOS, J. New Technologies Applied to the Fashion Visual Merchandising. Modern Economy, v. 8, n. 03, p. 412, 2017. Acesse

 

SANTOS, L. L.; BORINI, F. M.; PEREIRA, R. M.; ROCHA, T. V. A autonomia de marketing de subsidiárias estrangeiras para adaptação local em economias emergentes / Marketing autonomy of foreign subsidiaries for local adaptation in emerging markets. Revista Eletrônica de Administração e Turismo, v. 10, p. 1118-1131, 2017.  Acesse

 

SPERS, E.E.; HARBELI JUNIOR, C.; ALMEIDA, L.F.; CHINI, J. A trilogia do agronegócio: plante produtividade, corte custos e cultive inovação. Revista da ESPM, v. 94, p. 45-55, 2017

 

Última atualização em 19-Mar-18